۸۰ درصد مردم ايران زیر خط فقر زندگی می‌کنند

۸۰ درصد مردم ايران زیر خط فقر زندگی می‌کنند، مرکز تحقیقات پارلمان ایران اظهار داشت: درآمد خط فقر مورد نیاز یک خانواده چهار نفره در ایران از 25 میلیون (130 دلار) به 45 میلیون ریال (250 دلار) در هر ماه طی دو سال گذشته افزایش یافته است و این حاکی از افزایش 80 درصدی است.

۸۰ درصد جامعه زیر خط فقر زندگی می‌کنند

به‌رغم رشد اقتصادی ۴/۴ درصدی در ایران یک عضو کمیسیون اقتصادی گفت ۸۰ درصد مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند. دستیار حسن روحانی نیز هشدار داده است که “همه در یک کشتی نشسته‌ایم و اگر این کشتی غرق شود، همه ضرر می‌کنند.”
۸۰ درصد مردم ايران زیر خط فقر زندگی می‌کنند
به گزارش مرکز آمار ایران، اقتصاد کشور در ۹ ماه نخست سال ۱۳۹۶ با احتساب نفت ۴/۴ درصد و بدون در نظر گرفتن نفت ۷/ ۴ درصد نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته رشد کرده است.
در باره رشد اقتصادی ۴/۴ درصد ایران در ۹ ماه نخست سال جاری ۱۳۹۶ در حالی است که گزارش‌های نگران کننده‌ای در باره شهروندانی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند، همواره افزایش می‌یابد.

جوان بیکار در تهران آسیب اجتماعی به دنبال دارد

شهاب نادری، نماینده مردم اورامانات در مجلس ایران، در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت نتیجه عملکرد ۶ ساله وزارت تعاون، کار و رفاع اجتماعی این است که “۸۰ درصد از جامعه ایران زیر خط فقر هستند.”
نادری در ادامه گفت معاون وزارت رفاه با اعلام مصنوعی خط فقر به ۷۰۰ هزار تومان، کوشیده است وجهه وزیر این وزارت خانه را بالا ببرد، “این در حالی است که از نظر کارشناسان، خط فقر دو و نیم میلیون تومان است.”
نماینده مردم اورامانات در پایان با اشاره به تظاهرات اعتراضی مردم در دی ماه سال جاری هشدار داد که “امروز وجود جوان بیکار مشکل امنیتی به بار می‌آورد و جوان بیکار در تهران آسیب اجتماعی به دنبال دارد.”

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست های ویژه

جستجوی این وبلاگ

با پشتیبانی Blogger.
banner

مشاركة مميزة

ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است

  ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است، در حالی که معاون وزیر کشور میزان مشارکت مردم را 34 تا 47 درصد برآورد کرد ، وزیر کشور گفت که که طبق پ...

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Sample Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation test link ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.