روحانی: اگر مجبور شویم محدودیت‌ها را برمی‌گردانیم

اگر مجبور شویم محدودیت‌ها را برمی‌گردانیم، رییس جمهوری با تاکید بر لزوم همکاری مردم در مقابله با کرونا ويروس، اظهار داشت: اگر همکاری مردم نباشد همه محدودیتها را بازگردانیم.

اگر مجبور شویم محدودیت‌ها را برمی‌گردانیم

روحانی در جلسه ستاد ملی کرونا اظهارداشت: مردم عزیز ما می‌دانند موضوع مواجه شدن با این ویروس عالم گیر یک موضوع بی‌سابقه لااقل در ۱۵۰ سال اخیر در ايران بوده است، از سال ۱۲۴۷ که دوران طاعون و مرگ و میر سخت در ایران و عراق بوده، چنین حادثه ای به این شکل بی‌سابقه بوده است.
روحانی: اگر مجبور شویم محدودیت‌ها را برمی‌گردانیم
وى افزود: در دنیا هم از ۱۹۲۰ میلادی که موضوع آنفلوانزا اسپانیایی مطرح بود و تا ۵۰ میلیون نفر در آن آنفولانزا فوت كردند، چنین حادثه ای نداشتیم که ویروس خطرناکی از آسیا شروع شود و به اروپا، سپس به آمریکا و آفریقا برسد و تقریبا همه کشورهای جهان را درگیر کند.
روند به این صورت بوده که در هر کشوری ویروس كرونا وارد شده به پیک رسیده از پیک عبور کرده و از دروازه ای وارد کشور دوم سپس سوم و سپس ادامه یافته است.
برای مثال وقتی كرونا ویروس وارد کشور ما شد استان‌هایی چون قم و گیلان به سرعت به پیک رفتند و بعد هم به تدریج استان‌های دیگر وارد پیک شدند، بسیاری از استان‌هایی که به پیک رسیدند از پیک عبور کردند شرایطشان فوق العاده نیست. البته باز هم بیماری وجود دارد ولی به آن شدت نیست.

نگرانی ما همچنان وجود دارد و باید مراقبت کنیم.

روحتنى یادآور شد: این بیماری كرونا واکسن و داروی قطعی ندارد، بنابراین باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم البته در بعضی کشورهای دنیا گفتند که داروهایی موثر است که دارند امتحان می‌کنند.
روحانی اظهارداشت: معمولا در کشور هم جدا از چند شهرستان به نقطه ای نرسیدیم که حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد جمعیت با كرونا ویروس مواجه و از آن عبور کرده باشند یعنی نه الان واکسن پیش روی ما و نه آن ایمنی جمعی و رمه ای به وجود آمده است بنابراین نگرانی ما همچنان وجود دارد و باید مراقبت کنیم.
وی تاکید کرد: مردم باز هم توجه کنند که، آی سی یو و امکانات از لحاظ پزشک و پرستار محدود است، همه جا محدودیتی وجود دارد بنابراین آن محدودیت را باید مدنظر قرار دهیم برای اینکه هر استانی که وارد پیک می‌شود از آن به‌شکل آرام و پشته‌ای از آن عبور کند نه یک پیک بلند که همه را دچار اضطراب و مشکل کند.
همه ما در این زمینه باید نسبت به دستورالعمل‌ها مراقبت و کمک کنیم.
Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست های ویژه

جستجوی این وبلاگ

با پشتیبانی Blogger.
banner

مشاركة مميزة

ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است

  ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است، در حالی که معاون وزیر کشور میزان مشارکت مردم را 34 تا 47 درصد برآورد کرد ، وزیر کشور گفت که که طبق پ...

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Sample Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation test link ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.