40٪ از جمعیت ایران زیر خط فقر

40٪ از جمعیت ایران زیر خط فقر زندگی می کنند، چند روز پس از آن که علی خامنه ای ، پیرامون پیر شدن جمعیت در کشورش هشدار داد ، عبدالرضا رحمانی فضلی ، وزیر کشور ایران از تشکیل کمیته ای برای رفع این نگرانی ها خبر داد.

پیر شدن جمعیت

گفتنی است ، خامنه ای در سخنرانی پنجشنبه گذشته ، با اشاره به مسئله آنچه او را “پیر شدن جمعیت” در ایران توصیف کرد ، اظهار داشت: “گزارش های مستند شده به ما می رسد که کشور ما به سرعت پیر می شود ، این خبر بسیار بدی است.”
40٪ از جمعیت ایران زیر خط فقر
خامنه ای به لزوم افزایش جمعیت ایران به 150 میلیون نفر ، یعنی بیش از دو برابر جمعیت ایران ، در حال حاضر 83 میلیون اشاره کرده است.
علی فدوی ، جانشین فرمانده کل سپاه در سخنان قبلی خود به درخواست خامنه ای اشاره کرده بود و می گوید: “لازم است خانواده های سپاه پاسداران و بسیج حداقل پنج فرزند داشته باشند.”
وی خاطرنشان کرد: وی دارای پنج فرزند و 13 نوه است ، اما وی می خواست. 25 از نوه ها ، با توجه به آنچه راهنما گفته است تعداد نوه ها باید افزایش یابد. “

حدود 30 تا 40 درصد ایرانیان زیر خط فقر زندگی می کنند.

گزارش های رسمی حاکی از کاهش در میزان ازدواج در ایران و به تبع آن کاهش تعداد فرزندان و افزایش سالمندان است.
شهلا خسروی در ماه گذشته اظهار داشت: جمعیت ایران در طی شصت سال گذشته 10 برابر شده است ، در حالی که آژانس مهر نتایج شورای عالی تحقیقات انقلاب فرهنگی در ایران را منتشر کرد و تأکید کرد که علی رغم بسیاری از هشدارهای کارشناسان درباره بحران کاهش رشد جمعیت ، زیرا نرخ رشد جمعیت برای نخستین بار در تاریخ کشور به کمتر از یک درصد رسید.
قابل توجه است که وخامت اوضاع اقتصادی ، هزینه های زیاد ، شرایط دشوار زندگی و مشکلات گسترده اجتماعی در طی سالهای اخیر منجر به کاهش عمومی فرزندآوری در ایران شده است ، جایی که آمارهای رسمی دولت در ایران نشان می دهد که حدود 30 تا 40 درصد ایرانیان در حال حاضر زیر خط فقر زندگی می کنند.
Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست های ویژه

جستجوی این وبلاگ

با پشتیبانی Blogger.
banner

مشاركة مميزة

ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است

  ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است، در حالی که معاون وزیر کشور میزان مشارکت مردم را 34 تا 47 درصد برآورد کرد ، وزیر کشور گفت که که طبق پ...

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Sample Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation test link ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.