قربانیان قتلهای ناموسی در ایران

قربانیان قتلهای ناموسی در ایران پرونده های قتل ناموسی در ایران خیلی افزایش شد، بیشترین دختران این کشور در معرض قتل و خشونت علیه آنها است، علت قتل های ناموسی مشخص نیست، آیا این به علت معضلات فرهنگی و تفکر مردسالار جامعه ایرانی، یا عدم وجود قانون بازدارنده؟!
قربانیان قتلهای ناموسی در ایران

رومینا أشرفى

روایت قتل رومینا نمونه‌ای از ده‌ها قتل ناموسی دیگر در ایران است. مقامات پلیس ایران همواره از قتل‌های ناموسی به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل قتل در ایران نام می‌برند
و در یک دهه اخیر گزارش‌های پراکنده‌ای درباره قتل‌های ناموسی منتشر شده، با این‌حال در سال‌های اخیر هیچ آمار جامعی از تعداد و جزئیات قتل‌های ناموسی در ایران منتشر نشده و تنها آمارهایی در سخنان مقام‌های ایران آمده که تنها مربوط به یک سال مشخص شده است.
رومینا دختر۱۴ساله ای که توسط پدر سر بریده شد
کانال های تالش از یک قتل ناموسی خبر دادند. دختری ۱۴ ساله در سفید سنگان لمیر از بخش حویق به دست پدرش در خواب سر بریده شد. قاتل پس از ارتکاب جرم به قتل دخترش اعتراف کرد و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فاطمه برحی زن ۱۹ ساله توسط همسرش در آبادان سر بریده شد

فاطمه برحی دختر ١٩ ساله در آبادان توسط همسرش که پسر عموی وی نیز بود، منتشر شده است، خشونت علیه زنان که در ایران تحت عنوان قتل‌های ناموسی از آن یاد می‌شود، موجی از انتقادها را در شبکه‌های اجتماعی و فضای سیاسی اجتماعی به راه انداخته است.

قتل ریحانه عامری توسط پدرش در کرمان

ریحانه عامری دختر جوان به علت فعالیت در دنیای مدلینگ و مراجعه دیرهنگام به خانه توسط پدرش به قتل رسید، پلیس پدر ریحانه را بازداشت کرد و او اعتراف کرده که دخترش را کشته و در بیابان‌های روستای اختیارآباد رها کرده است.

سمیه فتحی، زن ١٨ سالە حامله، توسط پدر، برادر و دیگر اعضای خانوادە با خوراندن قرص برنج کشته شده است.

سمیه فتحی، زن ١٨ سالە حامله، توسط پدر، برادر و دیگر اعضای خانوادە با خوراندن قرص برنج کشته شده است. به گزارش هه نگاو «هیچ یک از قاتلین وی بازداشت نشدەاند». او به اتهام ارتباط با یک پسر جوان کشته شده است.
Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست های ویژه

جستجوی این وبلاگ

با پشتیبانی Blogger.
banner

مشاركة مميزة

ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است

  ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است، در حالی که معاون وزیر کشور میزان مشارکت مردم را 34 تا 47 درصد برآورد کرد ، وزیر کشور گفت که که طبق پ...

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Sample Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation test link ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.