مطالبات زنان در آبان ۹۸

 در  اعتراضات ابان ماه ۹۸ که در شهرهای مختلف ایران برگزار شد تعداد زیادی از مردم ايران در اعتراض به وضعیت معیشتی نابسامان خود علاوه بر گرانی‌های بدون نظارت به خیابان آمده و توسط حکومت سرکوب شدند.

 اعتراضات ابان ماه ۹۸

 در  اعتراضات ابان ماه ۹۸ که در شهرهای مختلف ایران برگزار شد تعداد زیادی از مردم ايران در اعتراض به وضعیت معیشتی نابسامان خود علاوه بر گرانی‌های بدون نظارت به خیابان آمده و توسط حکومت سرکوب شدند.



 تعداد بسيارى کشته و بسیاری نیز زخمی و دستگیر شدند که در این میان تعداد زیادی از آنان را زنان تشکیل می‌دادند.

چرا حضور زنان در این اعتراضات بسیار پررنگ تر از تجمعات پیشین بود؟

 آنقدر پررنگ بود که در برخی ویدئوهای منتشر شده از آن اعتراضات می‌بینیم؛ حتی در برخی صحنه‌ها زنان رهبری اعتراضات را به دست دارند

 ماجرا تحلیل‌های متفاوتی درباره‌ی اين می‌توان داشت از جمله به غایت رسیدن ظلم به زنان در ۴۰ سال حکومت  بر مردم و احساس خفگی زن تحت حاکمیت چنین حکومتی.
عدم توانایی جمهوری اسلامی در تامین خواسته‌های اقتصادی رفاهی و اقتصادی زنان از جمله امنیت شغلی زنان است!

ولى در ایرانِ  که هنوز بسیاری کار کردن زن را عیب می‌دانند و از طرفی بسیاری از مردان سرپرست خانوار به علت بیکاری و فقر و فساد نمی‌توانند از پس مخارج خانواده خود برآیند، زنانی هستند که زیر بار نگاه سنگین اقوام و نزدیکان شرافتمندانه به کار مشغولند و فشارهای اقتصادی و گرانی‌های سال‌های اخیر کمر آنان را نیز خم نموده است. در آبان ۹۸ هم بخشی از زنان به خیابان آمده همین هایی بودند که تا روزهای قبلش دوشادوش مردها کار میکردند و کمک خرج خانواده شان بودند








Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست های ویژه

جستجوی این وبلاگ

با پشتیبانی Blogger.
banner

مشاركة مميزة

ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است

  ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است، در حالی که معاون وزیر کشور میزان مشارکت مردم را 34 تا 47 درصد برآورد کرد ، وزیر کشور گفت که که طبق پ...

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Sample Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation test link ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.