سها مرتضایی، دانشجوی دانشگاه تهران به شش سال زندان محکوم شد

 سها مرتضایی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم انسانی و دبیر صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران که در جریان اعتراضات دی‌ماه سال گذشته بازداشت شده بود به شش سال حبس محکوم شد.

سها مرتضایی، دانشجوی دانشگاه تهران به شش سال زندان محکوم شد

 سها مرتضایی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم انسانی و دبیر صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران که در جریان اعتراضات دی‌ماه سال گذشته بازداشت شده بود به شش سال حبس محکوم شد.



کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور از صدور حکم شش سال حبس تعزیری برای سُها مرتضایی، داوطلب دکتری رشته علوم سیاسی و دبیر سابق شورای صنفی دانشگاه تهران اعلام كرد.

سها مرتضایی  به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی، به «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» متهم شده بود  و به شش سال زندان محکوم شده است.

پرونده این فعال دانشجویی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی بررسی شد و به مصطفی نیلی، وکیل خانم مرتضاییگفت، «تحصن در دانشگاه تهران در اعتراض به ستاره‌دار شدن، اعتراضات آبان‌ماه پارسال دانشگاه تهران و فعالیت‌ در شورای صنفی دانشگاه» از جمله مصادیق اتهامات او بوده است

جریان اعتراضات سراسری آبان ماه

سها مرتضایی در اواخر آبان ماه ۱۳۹۸ در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه از طریق یک پیامک به محوطه ورودی خوابگاه فاطمیه دانشگاه تهران فراخوانده شده و مقابل خوابگاه بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در زندان اوین منتقل شده بود.
مرتضایی سال گذشته رتبه ۱۰ کنکور دکتری در رشته علوم سیاسی را به دست آورد اما به بهانه نقص در پرونده از تحصیل محروم ماند.



Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست های ویژه

جستجوی این وبلاگ

با پشتیبانی Blogger.
banner

مشاركة مميزة

ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است

  ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است، در حالی که معاون وزیر کشور میزان مشارکت مردم را 34 تا 47 درصد برآورد کرد ، وزیر کشور گفت که که طبق پ...

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Sample Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation test link ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.