آبان ۹۸، مرزبندی مردم و حکومت واضح تر شد

 نرگس محمدی: آبان ۹۸، مرزبندی مردم و حکومت واضح تر شد


آبان ۹۸، مرزبندی مردم و حکومت واضح تر شد

در سالگرد آبان ۹۸، فضای سیاسی-اجتماعی ایران همچنان متأثر از این اعتراضات و رفتار حکومت در سرکوب و کشتار معترضان است، صدها نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شدند و اعتراضات خیابانی سرکوب شد



نرگس محمدی: اعتراضات آبان ۹۸ پاسخ منطقی جامعه شناختی نسبت به تحولات ساختاری خشونت‌آمیزی بود که به لحاظ اقتصادی، سیاسی حتی فرهنگی و اجتماعی طی دهه‌های اخیر رخ داده بود و این وقایع باعث شد که یک مرزبندی جدی شکل بگیرد و مرزبندی مردم و حکومت روشن‌تر و روشن تر شود.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، سخنگو و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر در ایران، اخیراً در نیمه‌شب چهارشنبه ۱۶ مهرماه از زندان آزاد شده است. او به فعالیت تبلیغی علیه نظام كتهم شده بود، تشکیل کارزار لغو اعدام و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور جمعاً به تحمل ۱۶ سال زندان محکوم شده بود.


ما با یک کشتار جمعی مردم مواجه می‌شویم

 نرگس محمدی معتقد كه اتفاقی که آبان ماه سال ۹۸ افتاد، پارامترهای مهمی دارد که روشن‌کننده وضعیت است: «اینکه ما با یک کشتار جمعی مردم مواجه می‌شویم یعنی به لحاظ کمی و تعداد می‌خواهم بگویم که واقعاً بی‌سابقه بود ۱۵۰۰ نفر توی دو روز اعتراضات مسالمت‌آمیز خیابانی کشته شدند. 

حتما که من با ملاک قرار دادن کمیت کاملاً مخالف هستم، یعنی یک نفر هم که به ناحق کشته می‌شود یک انسان است ولی این برای افکار عمومی موضوع مهمی است. تعدادی از بچه‌هایی که کشته شدند افراد عادی بودند، غیرمعترض بودند و از مدرسه درآمده و روانه خانه‌هایشان شدند و با تیر کشته شدند.






Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست های ویژه

جستجوی این وبلاگ

با پشتیبانی Blogger.
banner

مشاركة مميزة

ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است

  ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است، در حالی که معاون وزیر کشور میزان مشارکت مردم را 34 تا 47 درصد برآورد کرد ، وزیر کشور گفت که که طبق پ...

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Sample Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation test link ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.