درست کردن کیک بدون بکینگ پودر

 درست کردن کیک بدون بکینگ پودر کیک مستلزم رعایت نکات مهمی است و این مطلب 6 جایگزین بکینگ پودر را معرفی میکنیم.

طرز تهیه کیک بدون بیکینگ پودر

گاهی بنا به دلایلی نمی توانید از بکینگ پودر استفاده کنید و باید بتوانیم از مواد جایگزین استفاده کنیم تا کیک خانگی که درست میکنیم مثل قبل پف دار و خوش طعم باشه والان د تا 9 جایگزین بکینگ پودر در تهیه کیک را به شما معرفی کنیم.

جایگزین های بیکینگ پودر در طرز تهیه کیک بدون بکینگ پودر:

جوش شیرین با آب دوغ:

آب دوغ به دلیل خاصیت اسیدی که دارد وقتی با جوش شیرین ترکیب میکنید می تواند همان خاصیت بکینگ پودر که باعث پف دار شدن کیک می شود را داشته باشد.(100 گرم آب دوغ با 1 گرم جوش شیرین ترکیب شود)

جوش شیرین با ملاس:
ملاس بیشتر به عنوان شکر تصفیه شده استفاده می شود و ملاس خاصیت اسیدی فوق العاده ایی دارد و برای 80 گرم ملاس 1 گرم جوش شیرین نیاز است.

درست کردن کیک بدون بکینگ پودر

جوش شیرین با آبلیمو یا سرکه:
آبلیمو و سرکه هر دو حالت اسیدی دارد و به راحتی با جوش شیرین که حالت باز دارد واکنش نشان می دهند و شما می توانید به جای استفاده از 10 گرم بکینگ پودر از 2 گرم جوش شیرین و 5 گرم آبلیمو و یا سرکه استفاده کنید.

ترکیب جوش شیرین با آب گاز دار:
آب گازدار حاوی جوش شیرین است و مواقعی بجای بکینگ پودر استفاده می کنید که خیلی بدنیال حجیم شدن کیک و شیرینی نباشیم چون این آب مقدار کمی حجیم می کند و برای استفاده در پنکیک بسیار مناسب می باشد.

همچنین آب گازدار را می توانید در تمام کیک ها به جای آب معمولی استفاده کنید که باعث می شود کیک و شیرینی شما سبک شود.

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست های ویژه

جستجوی این وبلاگ

با پشتیبانی Blogger.
banner

مشاركة مميزة

ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است

  ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است، در حالی که معاون وزیر کشور میزان مشارکت مردم را 34 تا 47 درصد برآورد کرد ، وزیر کشور گفت که که طبق پ...

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Sample Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation test link ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.