نامه وزیر دفاع بریتانیا به خانواده نازنین زاغری

 نامه وزیر دفاع بریتانیا به خانواده نازنین زاغری ، بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا می‌گوید “فعالانه” به دنبال پرداخت بدهی بریتانیا به ایران است که در نهایت می‌تواند به آزادی شهروندان دو تابعیتی بریتانیا از جمله نازنین زاغرى را تکلیف کمک کند.

بریتانیا در قبال قرارداد فروش تانک به دولت ایران بدهکار است

بریتانیا در قبال قرارداد فروش تانک به ایران در زمان محمدرضاشاه پهلوی، به دولت ایران بدهکار است، بن والس، وزیر دفاع بریتانیا، در نامه‌ای به وکلای نازنین زاغری، برای اولین بار پذیرفته که بریتانیا در قبال قرارداد فروش تانک به ایران در زمان محمدرضاشاه پهلوی، به دولت ایران بدهکار است.

بدهی بریتانیا به ایران در ارتباط با فروش تانک‌های چیفتن که به ایران تحویل داده نشده حدود ۴۰۰ میلیون پوند است. وزیر دفاع بریتانیا به وکلای نازنين زاغری اطمینان داده که دولت بريتانيا برای پرداخت این بدهی‌ از «کلیه راه‌های قانونی موجود» استفاده خواهد کرد.

نازنین زاغری در نوروز ۹۵ برای دیدار با خانواده‌اش به ایران رفت اما در هنگام بازگشت به بریتانیا بازداشت و به اتهام جاسوسی به پنج سال زندان محکوم شد

نامه وزیر دفاع بریتانیا به خانواده نازنین زاغری

بن والاس، در نامه‌ای خطاب به وکیل خانواده زاغری گفته است:«در مورد قرارداد مربوط به اداره صنایع تسلیحاتی بریتانیا و اختلاف حقوقی در این زمینه، دولت اذعان دارد که بدهی‌هایی وجود دارد و تمامی راه‌های حقوقی برای بازپرداخت بدهی‌ها باید بررسی شود.»

این در حالی است، نحوه بازپرداخت این بدهی‌ها نباید تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا را نقض کند.

وزير دفاع بريتانيا در دوران نمایندگی در پارلمان و قبل از انتصاب به مقام وزارت دفاع همواره بر ضرورت بازپرداخت بدهی‌های اداره صنایع تسلیحاتی بریتانیا تأيید کرده بود و در نامه به وکیل خانواده زاغری- رتکلیف به این پیشینه اشاره کرده است.

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست های ویژه

جستجوی این وبلاگ

با پشتیبانی Blogger.
banner

مشاركة مميزة

ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است

  ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است، در حالی که معاون وزیر کشور میزان مشارکت مردم را 34 تا 47 درصد برآورد کرد ، وزیر کشور گفت که که طبق پ...

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Sample Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation test link ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.