طرز تهیه کباب تابه مرغ

 طرز تهیه کباب تابه مرغ، کباب ماهیتابه ای خيلى خوشمزه و بسیار آسان تهیه می شود و برای تهیه کباب تابه ای مرغ به مواد اولیه خاصی احتیاج ندارید و می توانید به راحتی کباب ماهیتابه خوشمزه را در خانه تهیه کنید.

مواد لازم براى کباب تابه ای مرغ

سینه مرغ 250 گرم
ران مرغ 250 گرم
پیاز 1عدد بزرگ
کره ذوب شده 50 گرم
فلفل،زرد چوبه، نمک و پودر پاپریکا به میزان لازم
گوجه 4 عدد
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای 1 عدد
زعفران دم کرده به میزان لازم

طرز تهیه کباب تابه مرغ

مرحله اول
بعد از جدا کردن استخوان ها، سینه مرغ و ران مرغ را باهم چرخ کنید.
پیاز را رنده کنید و کنار می گذارید.
فلفل دلمه ای را نگینی خرد می کنید و کنار می گذارید.

مرحله دوم
پیاز رنده شده و فلفل دلمه خرد شده را درون غذاساز ریزيد و سپس آبلیمو را اضافه کنید و بعد نصف زعفران دم کرده موجود را افزوده و در آخر مقداری فلفل سیاه ، پودر پاپریکا و زردچوبه را اضافه کنید و میکس کنید و به حالت پوره در آورید.

مرحله سوم
مواد میکس شده را به مرغ چرخ شده اضافه کنید و سپس نمک را اضافه کنید و بعد از آن کره ذوب شده را اضافه کنید تا از خشک شدن کباب جلوگیری کند.سپس مواد را کاملا باهم ورز می دهیم و بعد از اینکه مواد یکدست شد روی آن را با یک کیسه فریزر پوشانده و به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم
بعد از گذشت یک ساعت یک ماهیتابه مناسب را انتخاب کنید و مقدار روغن را با استفاده از قلم روی سطح آن پخش کنید تا به خوبی چرب شود.سپس مواد را به طور مرتب و یکسان درون ماهیتابه پهن کنید .

مرحله پنجم
بعد از اینکه سطح مواد صاف شد با استفاده از کارتک آشپزی، مواد کباب را به اندازه های دلخواه تقسیم کنید و سپس نصف زعفران دم کرده را به وسیله قلم روی مواد پخش کنید.

مرحله ششم
سپس تابه را روی حرارت بالا قرار دهید و درب تابه را بگذارید تا کباب ها به اصطلاح آب بیاندازد و بعد از اینکه این اتفاق افتاد درب تابه را بردارید و زیر شعله را کم کنید تا یک طرف کباب کوبیده مرغ به خوبی بپزد.

وقتی یک طرف کباب ماهیتابه ای به خوبی پخت آنها را برگردانید و اجازه دهید طرف دیگر آن نیز به خوبی بپزد

Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست های ویژه

جستجوی این وبلاگ

با پشتیبانی Blogger.
banner

مشاركة مميزة

ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است

  ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است، در حالی که معاون وزیر کشور میزان مشارکت مردم را 34 تا 47 درصد برآورد کرد ، وزیر کشور گفت که که طبق پ...

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Sample Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation test link ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.