رافائل گروسی: غنی‌سازی اورانیوم در ایران در سطح کشورهای سازنده بمب است

 رافائل گروسی: غنی‌سازی اورانیوم در ایران در سطح کشورهای سازنده بمب است



رافائل گروسی: غنی‌سازی اورانیوم در ایران در سطح کشورهای سازنده بمب است، رافائل گروسی ، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ، هشدار داده است که ایران به دنبال سطحی از غنی سازی اورانیوم است که "فقط کشورهای سازنده بمب" بتوانند به آن برسند.




غنی‌سازی اورانیوم در ایران در سطح کشورهای سازنده بمب است


رافائل گروسی ، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ، هشدار داده است که ایران به دنبال سطحی از غنی سازی اورانیوم است که "فقط کشورهای سازنده بمب" بتوانند به آن برسند.


گروسی در مصاحبه ای با فایننشال تایمز گفت که اوضاع تهران "بسیار نگران کننده" است زیرا برنامه هسته ای این کشور بیشتر پیچیده تر شده است.



مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به سطح غنی سازی اورانیوم خالص در ایران گفت: "تقریباً 60 درصد درجه تسلیحاتی است و سطح تجارت بین 2 تا 3 درصد است." آژانس بین المللی انرژی اتمی هشدار داد که ایران و کشورهای عضو آن به مذاکرات خود با ایالات متحده در وین ادامه می دهند.


ایران و آژانس توافق موقت پیشین خود برای نظارت بر سایت‌های هسته‌ای را برای مدت یک ماه دیگر تمدید کردند


دو طرف تصدیق کردند که اختلافات در مورد موضوعات مهم همچنان وجود دارد. با این حال ، حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران گفت که اختلافات در مورد موضوعات مهم حل شده است.


رافائل گروسی قبلاً با اطمینان درباره نظارت بازرسان آژانس  آژانس صحبت کرده بود ، اما در مصاحبه ای با فایننشال تایمز گفت که در ارتباط با ایران باید یک سیستم راستی‌آزمایی «بسیار قوی» به کار گرفته شود.

اصطلاح "چشم هوشیار" برای نظارت بر ایران مورد استفاده قرار گرفت. اخیراً علی اکبر صالحی ، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ، دو بار تایید کرد که غنی سازی با 60 درصد ادامه دارد و ذخایر اورانیوم غنی ایران در 60 ، 20 و و پنج درصد افزایش یافت


 صالحی همچنین بر کارگیری بالقوه از امکانات تولید اورانیوم فلزی تأکید کرد.



ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه توافق موقت قبلی خود را برای نظارت بر سایت های هسته ای برای یک ماه دیگر تمدید کردند.


Share:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پست های ویژه

جستجوی این وبلاگ

با پشتیبانی Blogger.
banner

مشاركة مميزة

ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است

  ميزان مشارکت در انتخابات ۴۷ درصد است، در حالی که معاون وزیر کشور میزان مشارکت مردم را 34 تا 47 درصد برآورد کرد ، وزیر کشور گفت که که طبق پ...

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

بايگانی وبلاگ

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Sample Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation test link ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.